• En
    /  3
رو عنوان : توسعه تجارت الکترونیک در پست فارس؛
عنوان : پست لارستان در این سرویس پیشتاز شد
تاريخ :
 ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ 
ساعت : ۷:۴۷:۱۰

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

توسعه تجارت الکترونیک در پست فارس؛

پست لارستان در این سرویس پیشتاز شد

 

در پی برگزاری جلسه ارزیابی عملکرد شهرستان های بزرگ استان ، اداره پست لارستان در شاخص توسعه تجارت الکترونیک یک گام نسبت به سایر شهرستان های هم طراز جلوتر نشان داد. همین امر باعث شد تا نقطه نظرات اسداله رستمی رئیس پست این شهرستان را جویا شویم.

رستمی دارای 21 سال سابقه کار و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت امور مالی  و دانشجوی مقطع دکترا می باشد.

 

یکی از راه های ایجاد اشتغال در دنیای ما استفاده صحیح از بستر فضای مجازی  می باشد که این مهم در برنامه ریزی کلان کشور نیز لحاظ شده است.

بدون شک موضوع تجارت الکترونیک چه در بخش صنعت و چه در بخش تجارت و حتی معدن مورد توجه فعالان عرضه کسب کار و تجارت بوده و این مهم  روز به روز درحال افزایش و توسعه می باشد.

ایجاد اشتغال در فضای مجازی دارای چند رکن اصلی است که هر کدام نقش خود را ایفا می کنند از این رو شناسایی این ارکان و پیوند میان آنها لازمه مهم ایجاد فروشگاه های بر بستر تجارت الکترونیک می باشد.

این ارکان شامل وزارت ارتباطات به عنوان ارائه دهنده اینترنت و ایجاد فضای مجازی امن ، وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان متولی ساماندهی فضای کسب و کار در این عرضه که بی شک سهم عمده ای در ایجاد  اشتغال خواهد داشت . بازاریابان و کسبه بالفعل و همچنین نیروی کار جویای شغل ، و در این میان نقش شرکت ملی پست به عنوان حلقه اتصال این ارکان قابل اغماض نیست. ناگفته پیداست که نقش پارک های علم و فن آوری و مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان نیز نباید نادیده گرفته شود .

با توجه به موارد فوق اداره پست لارستان از دو سال پیش گام به گام موارد مهمی را در این راستا دنبال نموده تا به نسبت نتیجه قابل قبول امروز حاصل شده است:

1-   شناسایی فعالان در فضای کسب و کار مجازی در سه بخش صنعت ،معدن و تجارت با همکاری سازمان مربوطه بخصوص بخش اصناف.

2-   تشویق فعالان صنایع تولیدی و تجاری به استفاده از کسب و کار الکترونیک و تبیین مزایای استفاده از این مهم با مراجعه مکرر به شرکت های صنعتی ، فروشگاه های بزرگ و همچنین توجیه افراد جویای کار دانشگاهی.

3-   راهنمایی متقاضیان راه اندازی فروشگاه الکترونیک در گام اول به استفاده از اپلیکیشن های موجود و نهایتا ایجاد پنل فروش مستقل.

4-   حفظ فروشگاه های بیش فعال موجود با اعطای تسهیلاتی مثل امتیاز دفتر وب سرویس نمونه شرکت زیربیست لارستان ( طبیعی است در این سرویس تخفیف  نرخ های پستی باید به این سمت و سو هدایت شود.)

5-   ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات به فروشگاه های متقاضی و ایجاد بستر مبادله مناسب و افزایش حجم مبادله در پست لارستان.

6-   هماهنگی کامل با سیاست های اداره کل پست استان با کسب مجوزهای لازم  از مجموعه مدیریت و لحاظ نمودن ضوابط تعیین شده از سازمانهای ذیربط.  

 

 


نمایش تعداد بازدیدها : 87

بازگشت                ارسال به دوستان ارسال به دوستان    
 

DOURAN Portal V4.0.4.0

V4.0.4.0